Wednesday 11 September 2013

                                                                    SEUTUS SURAT

( SHORT FILM )

Maafkan aku jika berita ini mengejutkan kalian semua. Andai kalian ingin marah kepadaku, marahlah.
tapi aku minta, tolong jangan benci aku. Sebelum itu, aku ingin meminta maaf jika aku terlambat
memberitahu kalian tentang berita ini, aku harap kalian akan sentiasa mendoakan agar kesihatanku
akan terjaga. Terima kasih kerana kalian senantiasa mengambil berat terhadap kesihatanku selama ini....

Segala perit yang aku lalui selama ini adalah kerana aku menghidap kanser otak tahap keempat,
dan aku sedang melalui hari-hari terakhirku. Mungkin hari ini, esok atau lusa aku akan pergi. Aku redha
dan pasrah dengan dugaan yang aku tanggung selama ini. Tapi aku yakin kalian semua pasti akan
memarahi aku kerana tidak memberitahu kalian. Aku tidak mahu kalian semua susahkan diri kalian
untuk menjagaku, aku tidak mahu kalian semua penat melayan kerenah ku ini dan aku tidak mahu kalian
semua sedih di atas kesihatan aku yang merundum sekarang ini.

Tapi kalian jangan risau, hari-hari terakhirku ini akan ku habiskan dengan menulis surat buat kalian
semua. Kesakitanku ini biar aku seorang saja yang menanggunya. Aku tidak mahu menyusahkan kalian
menemani aku disini, aku hanya ingin kalian semua doakan supaya aku ditempatkan di kalangan orang
yang soleh, insyaAllah.






No comments:

Post a Comment