Wednesday 4 September 2013

dugaan di tempat kerja.

Assalamualikum.
fuh hari ni , adalah hari pertama aku practicle di sebuah syarikat penapis Udara. Sangat mencabar alam pekerjaan ni . yang paling menduga iman kita ialah , makan tengah hari ..huhuh..patut lah pakcik2 makcik yang bekerja ni semuanya sehat2 belaka..perut kedepan semua..ibarat maju kehadapan..huihuhu..baru saya paham kepenatan bekerja dan memerlukan tenaga yang mencukupi..

SO!..dengan tidak bergitu pantas..saya telah mengambil langkah berjaga2 untuk mengekalkan kondisi nutrien dalam badan saya..supaya tidak terlalu lapar dan makan tak INGAT DUNIA.huhuh..

apa yang saya lakukan ialah.

waktu pagi :
saya ambil product HERBALIFE SHAKE STRAWBERRY sebanyak 300ml sebelum bertolak ke tempat kerja . kalorie setiap kali hidangan cuma 200 klries sahaja..


makan tengah hari :
simple as pimple.huhuhuh..saya cuma makan sedikit nasi , campuran sayur dan juga ikan .kira punya kira .hanya 1200 kalorie setiap kali hidangan..


balek kerja petang :
tanpa mebuang masa , saya cepat2 kedapur untuk dapatkan lagi HERBALIFE SHAKE STRAWBERRY hidangan yang sama .kenapa saya buat bergitu??..supaya nafsu makan saya tidak menguasai diri saya..huhuh...

SO setiap hari saya hanya perlukan sebanyak 1600 kalories untuk terus kekal cergas..! bijak tak saya!?..hahah...walaupun pada permulaanya saya sangat lapar..sebab tak biasa makan sikit.tapi ...bila minum shake lepas balek kerja ..laparnya hanya mengganggu kosentrasi saya sehingga pukul 8 sahaja..kerana nutrien lengkap SHAKE tersebut sudah berjaya mengawal kelaparan saya..hihih... SO semalam saya dah timbang berat saya. ALHAMDULLILAH..turun 1.4KG dalam seminggu.. ada lagi 30KG perlu diturunkan..total left , 30minggu.huhuh..
kayuh pelahan2..huhuhuh..



GUY!.i HOPE U WILL NEVER GIVE UP!


No comments:

Post a Comment