Thursday 29 August 2013

Teknik Pengembaraan Jiwa (astral adventure)

Berjumpa lagi kita di Post yang seterusnya .Assalamualikum dan Salam sejahtera kepada semua pembaca WOI!GEMOK!. jangan ingat orang gemuk takda pengalaman menakjubkan taw?.

OK.kat sini Admin nak berkongsi sedikit tentang Teknik dan juga serba serbi Ilmu tentang pengembaraan jiwa.kalau Orang putih cakap. Astral Projection . pernah tak korang dengar menda alah ni?? rasanya kat Malaysia ni 10% jek yang tahu tentang Astral Projection ni. sebab kita jarang didedahkan dengan aktiviti Paranormal ataupun aktiviti Kerohanian seperti Meditasi , dan sebagainya .

OK.! let take a look inside more.



apa tu pengembaraan Jiwa( Astral Projection) ? astral projection ialah prosess pengembaraan minda separuh sedar dan mengembara keluar atau menjelajah dimana-mana pun tempat yang kita inginkan tanpa bergerak atau menggerakkan tubuh badan anda. ibaratnya . anda di India ,namun badan anda ada dirumah anda .SO paham ??.klau tak paham boleh refer encik Google.com .


Admin mempunyai pelbagai pengalaman dalam aktiviti ini . Dan admin pernah melakukannya dulu sewaktu tingkatan 5 . tu pun Ustaz yang ajar.hehe..kalau tak.memang tak tau lah..hahah..

pelbagai cara dan teknik boleh dipraktikkan bagi setiap individu mengikut keselesaan masing2 .so kita akan beljar cara-cara untuk melakukannya . 

Syarat untuk berjaya melakukannya ialah .
1. mesti tenang dan kosongkan fikiran .
2. makan 1 jam sebelum prosess ini .
3. perlu yakin , dan jangan ada was-was .
4. niat baik .

itu sahaja syaratnya . simplekan? 

cara-caranya .saya akan ringkaskan.

1. ambil posisi yang selesa dan kondisi persekitaran yang tenang.anda boleh baring ,duduk secara tegak ,bersandar ,dan sebagainya ..persikitaran haruslah seperti di bilik tidur , surau , ruang tamu ,
    atau bilik kosong 
2. tutupkan mata anda . 
3. cuba tenangkan fikiran dan hati anda , untuk lebih efektif , anda boleh melakukan teknik penafasan terarah . tarik nafas gunakan hidung perlahan-lahan .dan hembus menggunakan mulut secara perlahan .jika masih tidak dapat tenangkan fikiran .Admin syorkan kamu untuk berzikir didalam hati . apa pun zikir yang anda lafazkan pasti akan menenangkan fikiran anda .
4. anda akan merasakan getaran atau "vibration " body  . jika anda merasai getaran badan ini. bermakna anda berjaya mengawal minda dan badan fizik anda secara serentak .
5. ok.ini paling penting sekali sebelum anda berjaya melakukan nya . tarik nafas dalam-dalam .bayangkan anda menyedut seluruh badan anda .dan apabila anda hembuskan semula nafas .anda harus membayangkan badan anda terbang bersama udara tersebut . anda perlu mengawal minda anda untuk terus FOKUS .
6. jika tidak berjaya , praktikkan cara ini selama seminggu dan lihat hasilnya .dan jangan berputus asa.kerana setiap orang tak sama . cara pemikiran dan sebagainya .itu semua menjadi faktor kenapa anda cepat atau lambat melakukan pengembaraan jiwa ini .


OK ? SO PAHAM? .
jika anda mampu menguasai teknik ini. Maka anda boleh check makwe atau pakwe anda sedang buat apa sekarang.mungkin dia sedang call orang lain .hehehehe....tiada apa yang Mustahil wahai semua . Allah itu lebih Maha Mengetahui .:) 

SELAMAT MENCUBA!

salam alaik .:)

4 comments:

  1. Salam, betul ker kaedah astral nih?
    Admin dah pernah berjaya buat teknik astral nih?

    ReplyDelete
  2. Saya dan keluarga saya pulangkan semua kepunyaan kamu selama lamanya

    ReplyDelete
  3. Saya dan keluarga saya pulangkan semua kepunyaan kamu selama lamanya

    ReplyDelete
  4. Kalau makwe curang mcm mane?.'kihkihkih

    ReplyDelete